tisdag 26 augusti 2008

Badrumsinspiration...

Foto: Hus & Hem
Foto: Sävsjö Trähus

Foto: Sävsjö Trähus

Foto: Konradssons "Riverstone"
Foto: Konradssons "Bizassa"

Foto: Golvabia "Zodiak"
.
Badrumsjakten går vidare. Har kikat massor på olika klinkers o badrumsmöbler det sista och har jättesvårt att bestämma mig. Först hade jag helt bestämt mig för att köra på stora, vita, matta kakelplattor på väggarna. Likadana grafitgrå på golvet (utom i själva duschen, där vi skule ha mindre mått på plattorna) och så en pelare i mosaik upp på väggen bakom duschen eller toastolen. MEN...sen kom jag till kakelbutiken och då sa de att ALLA köper just denna kombinationen idag. Och då tänkte jag...varför vara så himla tråkig? Ny trend är nu brunt och egentligen tycker jag väl att brun/beige är finare ihop med ek o andra bruna träslag än grått. Men valet blir så mycket svårare. Jag vill ju inte få ett murrigt 70-talsbadrum.
Det absolut finaste badrummet jag sett är ur Hus & Hem (översta bilden). Där har de blandat bruna och gråa golvplattor. Mycket snyggt. Misstänker att det är natursten, vilket inte är ett alternativ för mig pga omständlig skötsel....men idéen är god. Likaså snygga kommoden i ek med stenskiva ovanpå. Mycket snygg matchning även med stenskiva ovanpå duschväggen och ovanpå toastolen.
Även bilden från Sävsjö Trähus tycker jag är snygg, kanske inte med alla väggar som här i brunt, men kanske en fondvägg + golvet? Golvabias Zodiak som golv och vita väggar kanske också kunde vara snyggt? Ja, vad tycker ni? Alla ideer och förslag tas tacksamt emot!!!
Ikväll blir det besök i Vedums Kök & Bad:s utställningslokal. Skall försöka foto lite när jag är där!
Barnen skall denna gång lämnas hemma hos farmor och farfar. Sist vi var i en kakelbutik var det fullt kaos, med en 6-åring som klättrade på kommoderna och 2 st 2-åringar som ivrigt hejade på. Mamma var lätt genomsvett efter det besöket och hade knappt något minne av det den stackars säljaren sagt...
.
Our hunting after THE perfect bathroom continues. At first I was completely sure that I wanted a bathroom in white and graphite gray colours, but after having visited a shop here, where I was told that EVERYBODY selects just these colours, I am no longer that sure... The new trend is brown/beige tiles and maybe that isn't that bad? I am just afraid that it will look like something out of the seventies... I really love the upper picture from swedish magazine Hus & Hem. I like the mixing of brown and grey colours in the floor tiles, which I assume is a natural stone floor. Also, see the matching of the bathroom furniture with a oak cabinet with grey stone on top. So nice. I also like the second and third picture from Sävsjö Trähus. Maybe not the same stone all over the bathroom, but just imagine that floor + one of 4 walls beige and the other walls white.
This evening, we will be visiting a exhibition for Vedums Kök & Bad. This time without our children. Last time we went, we went all family...and it was very chaotic. Our 6-yr-old climed the tiles exhibited and the 2-yr-old boys were eagerly clapping their hands. Their mother was completely stressed out after that visit and I must admit that I can't remember much of what the sales man said....

2 kommentarer:

A home far away sa...

Oj jag tror jag storknar så fina bilder du visar, den första bilden är sååå fin, jag vill ha ett sånt badrum!

Tack för inspirationen:-

Kram Gunilla i Singapore

ColonialEast sa...

Åhhhh nEEEEEJ! Inte mer badrumsinspiration. Blir tokig :-) Jag håller också på med badrummet nu. När jag precis bestämt mig så hittar jag någon ny bild på ett nytt badrum och så ändrar jag mig och så där håller det på. "Men titta inte då" säger maken ... men hur lätt är det! Jättefina bilder!! Nu ska jag sluta blogga och börja rita badrum ....