tisdag 7 oktober 2008

Mer färgglada barnrum...





Foto: Beckers

Jag har alltid varit en person som tapetserat rummen. Att måla har liksom aldrig existerat för mig - tidigare. Men efter att ha surfat omkring efter inspiration så har jag fått så många härliga ideer. Framförallt lockas jag av hur enkelt det är att göra om rummet fullständigt, bara genom att ha en fondvägg som man kan variera i färg. Låter ju toppen...
Här är några härliga alternativ från Beckers på fina barnrum. Gillar myshörnan i tjejrummet nederst, även om det är lite fööör rosa för mig (men säkert INTE för E...).
.
Nu skall jag och maken ut på lite rekreation för oss själva. Barcelona nästa för oss. Hoppas få lite inspiration och kraft inför höstmörkret. Det är tydligen 25°C där nu, så det skall bli riktigt skönt. Barnen skall vara hemma hos våra båda föräldrar. Det är första gången vi åker ifrån dem så det är lite tudelat, men jag tror det gör oss gott att bara få vara för oss själva. Har inte blivit mycket av det under senaste tiden med allt bygge...
Ha det så gott! Jag skall tänka på er när jag sitter på Las Ramblas och sippar på ett glas vin!!!
.
.I have always been a person that prefers wall papers before painting the walls. But after having visited some sites for paint, I have received so much inspiration. Above all, I am attracted to the idea of having so much flexibility to change the room.
Above you can see som inspiration from the swedish paint company Beckers. I like the cosy corner in the girls room below, even though it is a bit too pink (but I guess that is not the case for my daughter E)..
,
I will be off for some days now. Me and my husband will visit Barcelona in Spain for 4 days. It shall be so nice! I have heard it is 25°C there, so it will be a nice change for us from the cold north. So I wish you all well. I will think of you all, while sitting on Las Ramblas avenue, sipping a glass of red wine!

5 kommentarer:

Maria sa...

Åååå vad härligt med en tripp till Barcelona på tu man hand.

Ta vara på den stunden, den kan ni säkert behöva med så små barn och allt byggande.

Glöm inte att äta en massa smarriga tapas till ert vin;)

Ha det så himlans underbart;)

Kramar Maria

Torilpia sa...

Jeg liker det rosa rommet - og snart er nok min datters rom blitt noe mer rosa enn idag .. :o)
Må bare lage ferdig sengen hennes først!!

Ha en trivelig kveld :o)

The House That A-M Built sa...

Have a lovely, lovely trip! A-M xx

ColonialEast sa...

Vad härligt med mycket badrumsinspiration!! Det behöver jag nu med tre små rum att inreda!!! Ska maila dig kontakten med snickeriet. Hoppas du får en härlig helg!!! Kram!!

yanmaneee sa...

100% real jordans for cheap
lebron 16
longchamp handbags
lebron 17 shoes
jordan 12
longchamp
nike huarache
lebron 15
buy christian louboutin
ferragamo belts