onsdag 21 januari 2009

Trädgårdsplanering

Så här ser det ut idag. Det finns ingen trapp utan bara en träpall att gå på...




Här är ett förslag med en rundad trapp. Jag vill helst bygga en i sten och inte har en i trä som måste underhållas. Det räcker gott med altangolvet och trappan till stora entrén som skall oljas, tycker jag.
Men hur sjutton får jag till min front rabatt framför burspråket? Det blir så himla kalt utan, mer stenöken än inbjudande entré, några förslag?
Problemet är att vi snart måste bestämma oss. Våren närmar sig med stormsteg och maken stressar på min trädgårdsplanering.
Vill ni se foton hur det ser ut idag, så kan ni kika här! Huset är dock ommålat det är vitt med grå knutar idag...
Som ni kan se har vi ganska rundade former på våra rabatter. Alla murar är uppbyggda av Benders murstenar. Mellan entrédörren och garagedörren vill jag ha en liten minirabatt innehållande en hög växt, som lurar ögat lite vad gäller nivåskillnaderna på vår garage- och ytterdörr. Jag har tänkt mig något på spaljé, tror jag.
Det jag har så svårt att få till är själva formen på trappan framför groventrén och att dessutom få till en snygg rabattform framför vårt stora burspråk. Det måste vara en smal gång emellan denna rabatt och burspråket, så att jag kan komma åt att tvätta fönstren utan att behöva stå och balansera i rabatten…been there, done that…
Så om någon har ork och lust, eller bara har något snyggt hemma så snälla ge mig tips och idéer! Jag blir så glad!

5 kommentarer:

Anna, Prickar o Pelargon sa...

Kul att du tittade in! Är just nu ute efter lite badrumsinspiration och här kunde man ju hitta jättemycket. Jättefint. :-) Anna

Eva sa...

Vilken fantastisk blogg, jag tror jag läst igenom ALLA inlägg!!!
Ang. rabatten, det kanske går att göra en "oval" rabatt framför burspråket (fortfarande med en gång kvar framför fönstren) så blir det inte så vassa hörn.
Lite Feng Shui liksom (och där gillar man ju inte vassa hörn...)

ColonialEast sa...

Gud vad svårt! Måste också sätta mig och göra en grovplanering av trädgården snart. Kommer nog inte hända så mycket i år men lite ska jag allt göra. OCh då vill man ju göra rätt saker. Tittade på de "gamla" bilderna och jag gillar verkligen de där runda rabatterna.
Kram!!

Unknown sa...

click to read gucci replica helpful resources browse around here check my source Dolabuy Balenciaga

Anonym sa...

click here for info click to investigate pop over to these guys great site try here look at here now