onsdag 28 april 2010

Lite fin trädgårdsinspiration från Hasselfors Garden!









Hittade denna fina lösning på Hasselfors Garden. Tycker det var jättesnyggt med blandningen av odlingslådor, singel och så runda betongplattor. Man kan riktigt se ungarna hoppa från platta till platta...
Detta tycker jag ser ut som en bra och snygg lösning. Funderar lite på materialvalet bara. Tryckimpregnerat känns lite olustigt, med tanke på att gifterna kanske avges till jordgubbar och annat gott som ska växa där. Vad tycker ni?
Rättelse: Tack snälla Pernilla från Hasselfors Garden om som gav mig informationen om att odlingsbänken INTE är tillverkad i tryckimpregnerat trä utan det mycket mer miljövänliga värmebehandlade träet!! Skall genast åka och köpa mig ett par! Återkommer....

6 kommentarer:

Pernilla sa...

Hej!
Roligt att du gillar våra nya produkter. En rättelse; Odlingsbänken är INTE gjord i tryckimpregnerat trä utan av värmebehandlat trä. Ett mycket mer miljövänligt alternativ och bättre vid odling av ätbara grödor.

Mvh,
Pernilla Widholm, Marknadschef, Hasselfors Garden

Galleri Hönshuset sa...

Hej

Så bra med inspiration =) kom precis in från trädgården där jag har rensat ogräs så till förbannelse =))) Jag fuskar med trädgården när jag gör nånting. Därför kommer det in ogräs överallt...En vacker dag ska jag ha det lika fint här ute som på dina bilder.

Lycka till med era projekt ute. Kram Pirre

A House With A View sa...

Jättefina inspirationsbilder!

Kramiz aka

enligtanna.blogg.se sa...

Hej! Jag gillar också de här runda plattorna. Kan tänka mig dem i min singel.

Anna

Jessica sa...

Härliga inspirationsbilder som precis visar vad jag har varit ute efter! Det blir nog en tripp till närmaste Hasselfors Garden medan solen är framme! Tack!

yanmaneee sa...

curry 7 shoes
air max 97
golden goose
kyrie irving shoes
goyard handbags
supreme new york
yeezy boost
lebron james shoes
moncler jackets
vans outlet