onsdag 4 juni 2008

Utmaning / challenge

Foto: Kia


Jag har blivit utmanad av Colonial East att svara på lite frågor om mig själv, så det är väl bara att hänga på...hihi! Meningen är att jag skall svara på 5 frågor om mig själv och sen skicka den vidare till 6 andra bloggare.

Regler: Svara på frågorna om dig själv. I slutet av inlägget ger du den vidare till 6 andra bloggare. Och sedan skriver du en kommentar hos deras bloggar att de har en utmaning att hämta.

1. Vad gjorde du för tio år sedan /What did you do ten years ago?
Jag jobbade som Affärsutvecklare på tyska marknaden för ventilationsprodukter. Reste väldigt mycket.
I worked as a business development manager on the german market. Travelled a lot.

2. Vilka fem saker finns på att göra listan idag /
Five things I will do today
Planera vår semester till Cypern med familjen (åker på måndag...) / Plan our vacation to Cyprus with my family!
Mysa med familjen / Be together with my family
Hjälpa till att bygga ut huset o även passar barnen så maken får fritt spelrum / Help extend our house and also take care of our children, so that my husband can work with the house.
Fira en kompis som fyller 30 / celebrate a friends 30th birthday
Jobba / Work

3. Godis jag gillar / candy I like

Allt :-) / everything but especially chocolate...

4. Vad skulle jag göra om jag blev miljardär / what would I do if I became a millionaire

Sluta jobba, eller ja kanske inte helt, men inte behöva jobba för att tjäna brödfödan utan verkligen jobba med något som jag gillar. Pyssla med huset, blommorna i trädgården och naturligtvis vara mer med min familj. Kanke börja måla lite. Resa till främmande ställen.
Quit working or well not at all perhaps, but just work with things I enjoy. Put more time on my house maybe paint a bit, work in the garden and most important of all - be with my family. Travel to exciting places on earth.

5. Städer som jag bott / cities I have lived in
Lidköping (Sweden), Skara (Sweden), Berlin (Germany), Västerås (Sweden).

6. Dessa vill jag veta mer om / I would like to know more about:

Peking (Beijing, China), Machu Pichu (Chile?), Mexico, Sydney (Australia)

Jag utmanar: Magnolia, Sand mellan tårna, Galleri Hönshuset, All things Blue, Sjöboden samt gula villan

2 kommentarer:

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Oh vad roligt med frågorna, jag ska försöka med o hinna med det ikväll efter jobbet. Ha det gott. Kram Pirre

All Things Blue sa...

Jeg elsker en udfordring - men lige netop denne her skrev jeg i går på min blog - måske en anden kan få den i stedet?