tisdag 30 september 2008

Väggord & Väggdekorationer...

Foto: Alcro

Foto: Beckers

Sökandet efter en fin färgskala i vardagsrummet som ändå följer övrig stil pågår för fullt. Bilden ovan är INTE min färgskala, men jag gillar idén med prickarna. Tänk er att de får försvinna bakom platt-tv:n för att sen komma fram igen ovanför. Prickarna kanske aningen mörkare än övriga väggen eller möjligen grå vägg med äggskalsvita prickar, för att ta upp äggskalsfärgen från de övriga väggarna. Kan det vara något?
Den översta bilden kommer från Alcros hemsida där man kan färgsätta just den här miljön som faktiskt passar ganska bra hemma hos oss. Ett annat alternativ är väggord, de är också fina. Finns så mycket att hitta på nätet, t.ex dessa från My first room.
.
This is not my colour scheme at home, but I like the idea with the dots. Just imagine them coming up from the floor, going behind the plasma-TV and then appearing again above the tv, wouldn't that be nice. The dots in some darker grey colour compared to the wall in general. Or maybe the egg-shell colur coming back there, since the 3 other walls shall be egg-shell colour. Another alternative is wallwords, they are also nice. There are so much to be found on internet. These are from My first room.




Gillar det sista väggordet "Home - where the people who love you live". Har även ett annat fint uttryck som jag hört från Nalle i "Nalle har ett blått hus" (barnens favoritfilm). Han säger bland annat "Hem - är där du känner dig hemma". Det tycker jag är så sant! Det skall vi nog ha i hallen senare, vad tror ni!?

I like the last wall word so much saying ""Home - where the people who love you live". I have also another saying that comes from the child tv-serie "Bear in the blue house". He is saying: "Home is where you feel at home". So true. I think we shall have that in our hallway later on.

3 kommentarer:

Vitudden sa...

Hejsan!

jag gillar också väggord och My first room har mycket fint, även Vimsadekor har fina väggord. Jag tycker att "den vackraste stunden i livet var den då du kom" är så vackert fundera på den till Emilias rum, Alexander har redan fått den på en tavla från ISA.

Kramar Ulrika

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Letar också efter väggord, bara älskar "Nalle orden"... =) Det blir ju kanonbra i hallen. ha det gott...zzzz...krammmzzzz...från en väldigt trött pirre...zzz ;)

HemmaFABRIKEN sa...

Hej!
Väggord är dösnyggt, gillade idén med prickarna också :o)
Mitt favorit väggord som jag vill ha i köket när vi tapetserat om är: Home -is where the cookies are
Kan ju tolkas på två sätt tycker jag!!

Kram Mag.