tisdag 30 september 2008

Nu kanske jag har hittat stilen!






Foto: Beckers

Har fortsatt jakten efter vardagsrumsinspiration. Hittade Beckers broschyr "East Coast" på nätet som gav mig mycket inspiration vad gäller färgval m.m. Lutar åt lite äggskalsfärgade väggar i vardagsrummet just nu, där en vägg (TV-väggen) får en mörkare grå nyans. Kanske i kombination med en snygg väggmålning eller en wallies, vet inte ännu. Den grå väggen kommer korta rummet och passa perfekt med min grå soffa. Tror detta kan bli riktigt bra. Mer tips och ideer mottages tacksamt...
.
I have continued my hunt for living room inspiration. I found the company Beckers brochure "East coast" on internet, which gave me a lot of nice ideas. Now I am considering egg-shell white walls + a darker grey wall (for the TV). Maybe combined with some kind of wall decoration.
What do you think? Ideas are greatfully accepted...

5 kommentarer:

HemmaFABRIKEN sa...

Tack för din kommentar på min ännu lite torftiga blogg! Förhoppningsvis blir den mer spännande längre fram :o)
Snygga färger du hittade. Jag tror det blir superbra! Jag var också in på Beckers sida och tittade lite. Rolig och enkel ide med sänggaveln! Snyggt med text på!
Kram

Maria sa...

Hej vännen,

Vilka fina inspirationsbilder du lagt in. Jag skall försöka att mixa lite med den stilen mot den vi har i nya huset. Måste ju mjuka upp det hela lite;)

Jag förstår att det är knepigt att välja färg, tapeter mm. DEt finns ju så mycket!

Det viktiga är att inte frångå den färgsättning man bestämt sig från början, då kan det bara bli rörigt. Det du är inne på nu med äggskal mot det gråa låter som att det blir superfint. Fördelen med att måla är ju att det är lätta att måla om om man ångrar sig.

Jag har hittat en ny affär i Stockholm som säljer massor av snyggt och massor av design grejer. Jag snubblade över något från cult som direkt fick mig att tänka på dig;)

Det var en slags grej i keramik med ett sött mönster på att förvara "tuttar" i;) Jag stog där i butiken och skrattade för mig själv när jag kom på att jag "shoppade" i mitt sinne åt just dig;)

Kramar Maria

Ellas Inspiration sa...

Vilken härlig inspiration!

Kram Karin

Taklyftet sa...

Vad underbart att se dina inlägg, jag får sådan inspiration till allt möjligt!
Kram Jenny

A Seaside House sa...

Fine inspirasjonsbilder, det er vanskelig å bestemme seg, men det høres veldig bra ut med denne fargekombinasjonen! Ønsker deg en finfin helg:)