torsdag 30 oktober 2008

Sova för öppen ridå...


Foto: ASSA /Evolution 2002)
.
För ett tag sen skrev jag om att jag fått smått panik eftersom vi sov utan dörrlås och mellanväggen mellan utbygge och "gamla" huset var riven. Sagt och gjort, vi ringde låsfirman och de kom i princip omgående och monterade ett ASSA Evolution 2002. Säkert skulle det vara, det säkraste på marknaden...jojo....
Igår satt jag och tittade på Uppdrag granskning och vad fick jag se, jo att man dyrkade sig in enkelt på 9 sekunder. Jättesäkert alltså...
Herregud. Nu erbjuder ASSA alla sina kunder ett bleck som man skall skruva fast i låset SJÄLV, storartat erbjudande alltså. Ett nyutvecklat lås är på väg, men vill man ha det så måste man pröjsa för ytterligare ett...
Antar att tillströmmningen av panikslagna ASSA-låsägare är enorm just nu, så det är väl bäst att beställa det där jäkla blecket omgående. Någon mer i min situation - här är länken för beställning.
Jag skriver lätt under Villägarnas brev till ASSA - någon mer?

1 kommentar:

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Ja usch ja, inge vidare det där inte...
Jag skulle också varit så där lagomt glad =(

Ang. brudkistan...Antingen heltäcksmåla med halvblank svart oljefärg, blir fint på möbler, eller vitmåla och sen sandpappra för sliten yta. Beslagen kommer o synas, mer eller mindre, aif hur man än gör...
Ha en härlig helg. Kram Pirre