måndag 17 november 2008

Tillbaka igen - bygget går framåt utan mig....




Nu är jag tillbaka hemma igen efter en härlig konferensresa i Lissabon! Vi har verkligen haft det så härligt. Vädret har varit mycket bra, strålande sol och ca 20°C i princip hela tiden.
Lissabon är verkligen en fin stad, som jag helt klart kan rekommendera. Priserna är något lägre än här hemma, tyckte jag nog.
Vi hann med ett besök uppe i Sintrabergen. Kan verkligen rekommenderas!!!
.
Hemma så har bygget rullat på. Mina föräldrar har varit här i helgen och hjälpt min käre man en hel del. Mamma har skött markservicen och passat barnen och pappa och H har spikat upp all takpanel. Vad skulle vi göra utan er?!
I veckan kommer det hända en del. Imorgon kommer de från glasmästaren och fixar transportskadan på alumiumfönstret. Dagen därpå skall plåtslagaren komma och göra färdigt alla hängrännor & stuprör och på torsdag kommer snickarna en heldag för att ytterligare ta det hela ett steg framåt. Härligt!!!
Som det ser ut nu så är chanserna mycket goda att det blir julfirande i nybygget!!! Å vad det skulle vara roligt!
.
I am now back after a minivisit to Lisbon. It is such a nice city. I really loved that place. Nice people, wonderful weather and delicious food. We had approx. 20°C the whole time, wonderful!
At home the building work is getting forward. Much is happening right now. Almost all the inner ceiling is done, thanks to a hard work from my parents and H.
The chances that we will spend christmas eve in our new extension looks great right now. O, it would be so nice!

1 kommentar:

Maria sa...

Vad skönt du verkar ha haft!

Så härligt med föräldrar som ställer upp. Våra föräldrar gjorde det möjligt för oss att kunna arbeta på det resande sätt jag gjort under alla år och även med att både jag och maken kunde spela innebandy på elitnivå när ungarna var små.

Mycket har hänt hos er nu. Nu är det inte långt kvar;)

Kram Marai