torsdag 4 december 2008

Nytillskott i köket + maginfluensa


Jaha, man skall aldrig ropa hej. Imorgon är det julmiddag med mitt jobb och då hade vi planerat in att lämna bort barnen över natten och kanske även se till att få lite sovmorgon. Men så igår kväll så fick M maginfluensa. Tycker så synd om honom när han står där och darrar vid toan, min lille, bara 2,5 år och fixar det hela så bra ändå. Idag har det inte kommit något mer, men man går ju själv och känner efter hela tiden och så väntar man bara på att någon annan i skaran skall följa efter. Men vi får väl hålla tummarna för att de har lite motståndskraft den här gången.
.
Vill även passa på och visa vårt nytillskott i köket. Vi slog till och bytte köksblandare också. Vår gamla var så dålig och så himla dåligt tryck i. Med de nya lite högre varianterna som finns på marknaden idag så blir det mycket bättre tryck i kranen. När vår rörmokare föreslog nya Mora Izzy för maken så slog han till, herregud det är ju ännu en liten teknisk lyxpryl...
Måste ändå säga att jag är jättenöjd. Nu kan vi få mineralvatten direkt ur kranen. Helt fantastiskt och jättesmart. Var väldigt inne på att skaffa det till våra nya kyl och frysskåp men avstod pga att det tog för stor lagringsplats. Med den här lösningen tycker jag att det blev mycket bättre på alla plan. Enkelt att bara hälla upp en kanna och lägga i lite färska limeskivor i.
.
Tomorrow is the annual christmas party at my company and guess what, yesterday one of my two sons got stomach problems (he is puking). Not so funny. We had the plan to leave our children at our parents houses and finally also get a long nice morning in bed, but now it seems very unlikely that we can go at all.
I just want to show you our new kitchen tap with built-in mineral water tap. It works just marvellous. So easy to fill a can with mineral water and just add some nice fresh lime pieces to it. I like it a lot!!! The tap comes from swedish Mora Armatur and is called Izzy.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Härligt med lite lyx ibland...vilken fin blogg du har...man blir inspirerad, tack
/Ingalill :)

ColonialEast sa...

Åh nej!

Maginfluens är det värsta! Och inte vill man stå och spy över ett julbord direkt :-) Jag var och åt buffe när jag gått två veckor över tiden med min tredje son och var livrädd att vattnet skulle gå vid buffebordet så mamma fick hämta åt mig.

Den där kranen var ju skitcool. Har sett att de funnits som lösa kranar men inte att de varit integrerad i "huvudkranen". Håller med om att det inte är så jättekul att ta upp en massa kylplats så jag kommer också avstå att ha det i frysen. Men en sån lösning som ni valt skulle jag absolut kunna tänka mig. Bara man orkar fylle på med ny "gas" när det tar slut. Är lite orolig för den biten när det gäller oss.

Hoppas du får en OK helg och att inte smittan sprider sig till er andra ...

Kram!!

A Seaside House sa...

Det blir nok veldig fint med den vasken! Og mageinfulensa er det verste å ha, stakkars liten ja!

yanmaneee sa...

supreme clothing
jordan shoes
nike air max
kyrie irving shoes
jordan shoes
kyrie 5
hermes birkin
yeezy boost 350
lebron james shoes
kobe basketball shoes