måndag 8 december 2008

Sovrum - kollage!

Kollage: Kia
Maginfluensan är nu förhoppningsvis över, det verkar som om det bara drabbad M denna gången. Julbordet blev därför av, vilket jag var mycket glad för!
I bygget rullar arbetet på. Igår målade jag plankväggen i sovrummet, det verkar bli jättebra.
Har försökt mig på att göra min första moodboard till vårt nya sovrum. Det var inte helt enkelt och jag tycker inte att jag fått till det riktigt.
Vilket överkast skall jag välja (om något). Det gråa är från Hemtex serie US Polo Assn. och det blå kommer från IKEA. Tycker det gråa i sig är så fint och det matchar dessutom överkastet kanonfint, men samtidigt blir det så kallt. Tycker överlag att sovrummet känns lite för svalt för mig. Vad tycker ni? Skall jag ha någon accentfärg till. Tycker ni något absolut inte passar in, eller vad säger ni? Snälla ni, ge lite kommentarer!! Jag blir så glad för alla åsikter!
.
My son is now getting better. It seems like it was only M that was hit by the flu this time.
The construction work in our extension has gotten a bit further ahead this weekend. I painted the wooden wall behind our bed. I have tried to make a moodboard, just to get a feeling on how our bedroom should be, but I don’t think I have got it like I wanted it to be. It feels a bit too cold for me. Do you have any suggestions? Should I add some accent color to it? Maybe red to make it more warm? Please do not hesitate to give me comments! I would so much appreciate any opinions that you put down!!!

2 kommentarer:

ColonialEast sa...

Hej Kia!!

Jättesvårt!

Jag tror inte man ska vara för rädd för att det blir för kallt. Det är ganska så lätt att mjuka upp i efterhand om man har neutrala färger. Samtidigt - jag målade vårt sovrum i obrutet vitt och hade mörkblått till (ville ha marintema) och det blev verkligen aldrig mysigt. Kändes superkallt. Ska bli spännande att se vad du väljer.

Kram!

PS. Här har vi också haft någon maginfluensa med det blev ganska så lindrigt som tur var. Kräksjukan är ju bara det värsta!

Maria sa...

Hej Kia, jag tycker inte det blir kallt med grått i sovrummet.

Jag har valt grått och vitt och det känns inte alls kallt. Med lite växter i fönstret och något litet annat du säkert kommer på kommer det att bli ombonat och mysigt.

I ett sovrum vill man ha det lite "svalt" och gärna inte så rörigt. Det blir så mycket mer rogivande då.

Lycka till.

// Kram Maria