torsdag 27 augusti 2009

Mer pojkrum

Foto: Houzz.com

Foto: Styleroom.com

Fortsätter med lite pojkrumsinspiration. Min andre tvillingson skall bo kvar i deras nu gemensamma rum, men jag känner att även han behöver få lite nytt och fräscht utan att för den skull behöva göra om hela rummet. Taket som är furutak, skall bli vitbetsat som de andra taken. Sen tänkte jag göra en fondvägg. Båda önskar sig Blixten McQueen....eller poliser eller brandbilar. Någon som har lite förslag hur man kan fixa det. Vet att det finns lite wallies, men de är ofta lite "tråkiga" tycker jag. Kanske finns det lite snyggare. Hittade dessa dekorationer på giraffer lite här och där. Sonen har nämligen ett litet gosedjur som är just en giraff och den är med överallt. Tänkte att man kanske skulle göra något kul med det. Vad tror ni?
.
Hemma i bygget så fortskrider det lite sakteliga. Har precis fått färdigt dotterns rum hyfsat, lite lister saknas...som alltid i ett bygge. Nya badrummet är också avklarat. Bara lite knoppar och så som skall upp + att vi skall införskaffa en glasvägg med dörr för att vi inte skall få duschvattnet ut över hela golvet när barnen duschar.
Ute har vi byggt ett soldäck där de amerikanska däckstolarna nu står på plats. Igår målade svärfar ytterligare en gång på utbygget. Känner att jag borde visa bilder, men jag får aldrig tummen ur med kameran. Kommer dock snart...hoppas jag!